Zachowaj ostrożność. Cyberprzestępcy próbują wyłudzać dane, pieniądze lub nakłonić Cię do określonych czynności np. podania hasła, kliknięcia w link. Oszuści mogą podszywać się pod NFZ, Centrum E-Zdrowia lub inną instytucję z obszaru ochrony zdrowia.
Próby wyłudzenia mogą przybierać różne formy: SMS-a, e-maila, rozmowy telefonicznej. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do autentyczności kontaktu z Centrum e-Zdrowia, tzn. otrzymanego SMS-a, wiadomości e-mail lub rozmowy telefonicznej, skontaktuj się bezpośrednio z CeZ. Użyj oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail ze strony:
pacjent.gov.pl
cez.gov.pl
ezdrowie.gov.pl
Pod żadnym pozorem nie korzystaj z danych podanych w SMS-ie lub e-mailu. 

O tym musisz pamiętać:
– uważaj na wiadomości (SMS, e-mail), które zawierają linki,
– nie podawaj loginów i haseł, ani danych osobowych,
– nie wykonuj i nie potwierdzaj płatności, do których nadawca próbuje Cię nakłonić,
– nie instaluj za namową nadawcy/rozmówcy oprogramowania na swoim telefonie lub komputerze,
– weryfikuj informacje w kilku źródłach.

Jeśli masz wątpliwości, zgłoś swoje podejrzenia telefonicznie pod nr +48 573 205 962 lub mailowo na adres: incydent@csirt.cez.gov.pl

 Korzystaj tylko z oficjalnych źródeł informacji.
Pamiętaj, że wiarygodne i prawdziwe informacje na temat świadczeń medycznych, w tym dostępu do leków refundowanych, znajdziesz na oficjalnych stronach Narodowego Funduszu Zdrowia i pacjent.gov.pl oraz na Internetowym Koncie Pacjenta po zalogowaniu się.

Źródło: serwis pacjent.gov.pl