Rzecznik Praw Pacjenta wspólnie z organizacjami pozarządowymi rozpoczyna realizację kolejnej edycji projektu ,,Łączy nas pacjent”, którego celem są wspólne działania polegające na udzielaniu wsparcia osobom zgłaszającym się na ogólnopolską bezpłatną infolinię. Projekt zakłada, że pacjenci i ich bliscy kontaktujący się z Rzecznikiem za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta, 800 190 590, będą mogli porozmawiać nie tylko ze specjalistami Biura Rzecznika Praw Pacjenta, ale też dyżurującym ekspertem danej organizacji.

Projekt ,,Łączy nas pacjent” to doceniona i oczekiwana przez pacjentów inicjatywa, dlatego wracamy do niej w kolejnej edycji. Wspólnie z organizacjami pacjentów będziemy mogli jeszcze skuteczniej pomóc pacjentom w walce z ich problemami zdrowotnymi oraz właściwą realizacją ich praw – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

Dzwoniąc na Infolinię 800 190 590 w czasie wspólnych dyżurów ekspertów można uzyskać informacje z zakresu:

  • edukacji (np. o prawach pacjenta, działaniach profilaktycznych)
  • doradztwa (np. o możliwościach diagnostycznych, leczenia danej choroby, rehabilitacji)
  • wsparcia (np. w zakresie pomocy psychologicznej)

Przedstawiciele organizacji będą rozmawiać z pacjentami  wg. określonych zasad, zgodnie z ustalanym wcześniej grafikiem. Grafik dyżurów organizacji możesz sprawdzić TU. Zachęcamy do korzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertów BRPP oraz organizacji pacjenckich, dzięki temu uzyskają Państwo kompleksową informację i wsparcie w zakresie danego schorzenia lub obszaru opieki zdrowotnej.

Źródło serwis Rzecznika Praw Pacjenta