Czy wiesz, ile codziennie jesz cukru, nawet gdy unikasz słodyczy? Czy zdajesz sobie sprawę, jak cukier działa na Twój organizm?

Z danych GUS wynika, że w 2020 roku statystyczny Polak spożył 42,7 kg cukru. Taka ilość negatywnie wpływa na zdrowie, prowadzi do otyłości i cukrzycy. Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) cukry proste nie powinny przekraczać 10% wartości energetycznej diety, a cukry dodane – 5%. To norma dla dorosłych, młodzieży i dzieci. Tymczasem cukier dodawany jest często do potraw i napoi jako polepszasz smaku.

Rozwiąż kwiz w aplikacji mojeIKP i sprawdź, czy wiesz: co oznacza napis „bez dodatku cukru”, w jakich potrawach jest ukryty cukier, czym różnią się sacharoza, glukoza i fruktoza,jaki jest skład miodu i czy możesz go bezpiecznie używać zamiast cukru.

Planujesz wyeliminować cukier z diety Twojej rodziny? Dowiedz się, jakie są niskokaloryczne zamienniki cukru i jak ich używać oraz jak duża ilość cukru w potrawach wpływa na Twoje dzieci.

Jak przejść przez quiz

  • Uruchom aplikację mojeIKP, zaloguj się i wejdź w zakładkę „profilaktyka” (na dole)
  • wybierz „Quiz” i sprawdź swoją wiedzę
  • zaznaczaj odpowiedzi, prawidłowa odpowiedź wyświetli się od razu na zielono
  • kiedy odpowiesz na wszystkie pytania, otrzymasz informację, na ile pytań odpowiedziałeś/aś poprawnie i możesz przejrzeć swoje odpowiedzi oraz przeczytać dodatkowe informacje zdrowotne
  • możesz też udostępnić swój wynik na Facebooku lub Twitterze.

Źródło: serwis pacjent.gov.pl