„8 tygodni do zdrowia” to bezpłatny plan bezpiecznych treningów, opracowany z myślą o osobach nieaktywnych i chorych przewlekle. Jeśli więc niepokoi Cię Twoja kondycja po pandemii, gdyż nie ćwiczysz regularnie, a ostatnie 2 lata spędziłeś/aś w domu głównie przed komputerem, to jest to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla Ciebie. Możesz z niego skorzystać, nawet jeśli masz choroby przewlekłe i od dawna nie ćwiczyłeś/aś.

Czy możesz ćwiczyć

Każda osoba dorosła może uczestniczyć w programie:

  • jest odpowiedni dla osób z różnymi chorobami przewlekłymi
  • ma udowodniony, pozytywny wpływ na pacjentów z chorobami serca, z wysokim ciśnieniem krwi, cukrzycą, astmą, chorobami reumatycznymi czy depresją
  • podnosi poziom poczucia zadowolenia i zwiększa odporność na stres.

Jeśli masz jednak wątpliwości, czy możesz wziąć udział w programie, skonsultuj się z lekarzem. Możesz również wypełnić ankietę, znajdującą się w aplikacji, dzięki której dowiesz się, czy taka konsultacja jest niezbędna przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Jak uruchomić program

Program znajdziesz w bezpłatnej, mobilnej aplikacji mojeIKP:

  • zaloguj się: Sprawdź, jak uruchomić aplikację mojeIKP
  • wybierz zakładkę „profilaktyka”
  • kliknij na „8 tygodni do zdrowia”.

Jak się przygotować do treningu

Program poprowadzi Cię krok po kroku, uwzględniając Twój stan zdrowia. Otrzymasz plan treningów na każdy tydzień. Kolejne plany będą zależeć od Twoich postępów i stanu zdrowia. 

Każdy zestaw zaczyna się od rozgrzewki, a kończy rozciąganiem.

Przygotuj wygodne buty, luźny niekrępujący ruchów strój, matę lub coś, czym ją zastąpisz, hantle (jeśli nie masz w domu profesjonalnych hantli, mogą to być np. dwie butelki z wodą, coś o równej wadze, co łatwo utrzymasz w rękach), ręcznik i wodę.

Sprawdź swoją aktualną kondycję fizyczną.

Więcej informacji w serwisie pacjent.gov.pl



Źródło: serwis pacjent.gov.pl